Home » Jaaroverzicht 2019 » Overzicht oktober en november 2019 » Ridders van Heco openen Teungers carnaval met groot succes

Ridders van Heco hielden maandag 11 november hun jaarlijkse opening van het carnaval voor de 25ste keer. Rond 9u kwamen talrijke carnavalisten samen in de tent aan hun thuishaven, café ‘ Op ’t Hoekje ‘. De drie groepen ere-genodigden kregen samen met de andere genodigden koffie koeken aangeboden met koffie en andere dranken. Alles werd muzikaal opgeluisterd door de kapel Boggetse Kook uit Bocholt. De ambiance zat er al goed in.

Van aan het café Op ’t Hoekje trokken ze samen in stoet met meer dan 250 carnavalisten naar Zaal Volksontwikkeling, waar Opperridder Philippe I van de Ridders van Heco in open auto samen met de stadsprins Patrick I onthaald werd onder groot applaus.

Om 11u11’ werd het startschot gegeven van het nieuwe carnavalsseizoen. Voorzitter Jean Smullenberghs verwelkomde naar jaarlijkse gewoonte alle 64 groepen en dit jaar als ere-gasten : CV De foute Ruiters, KV de Waggelerre uit de Voerstreek en de Firefly's uit Tongeren.

Dan barste het feest los in de bomvolle zaal met optredens van de artiesten Erwin, Nick Gilissen, Juulke en Franz Theunisz, deze komt al voor de 25ste keer naar de Ridders van Heco en werd in de bloementjes gezet. De presentatie was in handen van Chris Geerts en de muzikale omlijsting werd verzorgd door Dj  Peter M.

Poot Philippe, Fransen Jacques en  Duchateau Guy werden ere-ridder van de Ridders van Heco. Er was ook hoog bezoek, niemand minder dan de Europese prins, Geysels Gerard.

Wnd burgemeester An Christiaens wenste iedereen een fijne carnavalsperiode en was vol lof over de organisatie. Schepenen en raadsleden van Stad Tongeren waren ook van de partij.

Opperridder Philippe I was zeer tevreden met de grote opkomst, de ambiance en het goede verloop, een mooie start van het nieuwe carnavalsseizoen. alaaf alaaf alaaf!!!

Klik op de foto's om ze te vergroten

IMG_0893-4.jpg
IMG_0894-4.jpg