Op vrijdag 22 november organiseerde de school Sibbo Tongeren haar jaarlijkse restaurantdag. Deze eetdagen zijn toch speciaal in die zin dat de school een grootkeuken-medewerker opleiding hebben en zo de leerlingen en collega’s op deze avond kunnen uit pakken met wat ze allemaal kunnen.

Het was een groot succes met een 430 inschrijvingen weer 60 meer dan vorige editie. Dit jaar moesten er twee klaslokalen bij ter beschikking gesteld worden daar de eetzaal voor dit grote publiek wat krap was.

De opbrengst is volledig ten goede van de 250 leerlingen voor het aankopen van materialen en als ondersteuning bij buitenlandse reizen en meerdaagse uitstappen.

“Voor mij is het heel belangrijk dat deze restaurantdag blijft bestaan omdat we zo de leerlingen en de leerkrachten de kans geven om te laten zien wat ze allemaal kunnen. Er is dikwijls een verkeerd beeld van het buitengewoon onderwijs, wij verzorgen elke middag voor 40 personen uit Tongeren maaltijden die afgehaald worden. Deze eet-dag is ook een kans voor ons om het grote publiek te bereiken. Wij zijn één team! Wij staan voor onze leerlingen!”, aldus directeur Mr. Bogaers.

Het schoolbestuur bedankt alle mensen die meegeholpen hebben aan het slagen van deze avond. Vooral de mensen van de keuken, leerlingen en leerkrachten.

Klik op de foto's om ze te vergroten